Azizi & Ayu

Azizi & Ayu

Jumaat, 9 Jun 2017

Nota Campur Baur..

Assalamualaiku,

Setahun dah berlalu...baru boleh bukak blog....
banyak benda dan memori dah tertingal..terutamanya padal baby kecik Raisha Comel tu..
dah 2 tahun 3 bulan...beso dah anak mama...
syukur alhamdululah makin membeso makin banyak telatah dia...
bijak bukan main...
sekarang dok menyoal je ' Apa Tu? ' ' Apa Ni?' alahai anak...jawab dengan sabo...walaupun rasa nak guling2 gelak...hehhehe...

Tak susah nak jaga dia...lagi2 kalau ada abag2....kita dilupakan..tapi tak best bila tak cukup tido..mesti badan dedo....harap anak mama dijauhi dari kesakitan yang teruk...dan selalu sihat...

Hari ne Ramadan yang ke-13, Alhamdulilah diberi kesihatan yang baik..walaupun haritu demam 2 hari...tapi tetap berusaha untuk berpuasa....


Persiapan raya tak move on lagi..hanya baju raya je tahun ne alhamdulilah mencapai misi 
" SEDONDON " (gembira yahooo!!) rasa nak dekat raya baru nak shoping baju si kecik..
mati gaji lambat bulan depan...husben tesayang pulak kene jadi pool...apa2 semua perancangan dari Maha Esa...moga rezeki tu dilimpahi dari-Nya...

Rabu, 24 Ogos 2016

DOA Menghilangkan Ngantuk



Di dalam Ayatul Qursi boleh dijadikan penawar untuk menghilangkan rasa mengantuk. Potongan ayat tersebut berbunyi...

" LA TAKKHUDZUHU SINATUW WALA NAUM..."
(maknanya: "[DIA - ALLAH] TIDAK MENGANTUK DAN TIDAK TIDUR")




Selasa, 23 Ogos 2016

1 Tahun 4 Bulan 23 Hari

Nur Adriana Raisha bt Norazizi
1 Tahun 4 Bulan 23 Hari

Good Morning...pagi ini saya pakai baju baru...baju bunga-bunga hihihi
nak p ambik mak tok dari klinik
sesambil tu belajar senaman kaki bagi jalan lebih laju

Alhamdulillah anak mama dah beso...tak lama lagi nak jadi anak dara
mama sayang raisha sangat-sangat....buah ati mama, bucuk acam mama
jadi anak yang soleha diberkati dunia & akhirat
Aminnn!!!

Famly Holiday 26/8/2016 - 30/8/2016


MARI KITA KE

LEGEND RESORT - CHERATING 2016 - HEPPY HOLIDAY !!!!


*bunga yang mekar dari kediaman mejaku *

Rabu, 15 Jun 2016

Lambat Lagi Nak Balik

Hari ini hp, pas dan jam lupa nak bawak..pepetang ne tak ada keje FB pulak xleh nak on...stress dibuatnya....ditambah pulak dengan mrs p datang menyusul di petengahan Ramadan....mood terus down....

Tak sabar nak jumpa si kecik yang dirindui.....tengah buat apalah tu...sian mak tok dok layan kerenah dia...dah pandai sekarang....tak lama lagi nak bejalan...seronok tengok anak membesar depan mata...kot ada rezki nombor dua...dapatlah lelaki pulak..dapat geng gan ayah....hehehe....apa pun kita merancang Allah tentukan..

Baru pukul 3.15pm lambat lagi nak balik...batuk menyerang,,nak minum air tak boleh...sabo jelah weyyyyyyyyyyyyyyyyy.....

Isnin, 6 Jun 2016

Selamat Menyambut Ramadhan Al-Mubarak


Salam Ramadan Al-Mubarak kepada semua umat islan diseluruh dunia...
Di kesempatan ini aku memohon sepuluh jari sekiranya ada salah dan silap....
Puasa kene penuh....
Ibadah kene lakukan walaupun berada dirumah...
Jaga aurat dibulan yang mulia...
Besabar dalam apa jua dugaan yang mendatang...
Ingat zakat mesti ditunaikan supaya hidup diberkati di mulan yang mulia...


Moh kita berpantun,

Sangatlah Cantik Kain Pelikat.
Di Pakai Orang Pergi Ke Pekan.
Puasa Ramadhan Sudahlah Dekat.
Salah Dan Khilaf Harap Di Maafkan.






Khamis, 2 Jun 2016

hEPPy bESdaY Nur Adriana Raisha bt Norazizi

 
 
 Heppy Besday *NUR ADRIANA RAISHA BT NORAZIZI* dah 1 tahun anak mama...sory lambat update...alhamdulilahhh....semoga dipanjangkan usia..dimurahkan rezki...di limpahi rahmat keatas mu sayang....mama gan ayah bersyukur dapat mu anakku....insyallah kami akan jaga harta ini sebaik-baik pinjamanmu yaAllah...
 

 
 

 
Kek coklat untuk Raisha....hoyehh heheheh...

Nota Kehidupan

Assalamualaikum.....banyak nak update tapi telupa password..sedih sangat...terlupa ari2 yang berlalu ada duka ada suka ada sedih ada gembira...

*Azizi* husben yang paling memahami....walaupun ada kalanya buat aku pening..tapi die tetap ada disamping aku...terima kasih Yallah kerana kau temukan JODOH yang terbaik dalam hidup aku...kau dengar rintihan hati aku selama aku keseorangan...tak sia-sia aku tunggu selama ini...sebab kau berikan permata yang berharga untuk aku..aku sayang dia dunia akhirat...kau doakanlah kami dipanjangkan jodoh sampai ke Jannah...sesunguhnya aku tak sanggup kehilanganya walaupun sesaat....

*Raisha* kaulah sinaran hidup mama dan ayah..kelahiranmu memberi seribu kegembiraan...setiap detik..setiap saat kau tak penah hilang dalam memori hidup kami...setiap bulan keteletahan mu mengembirakan hati kami...raisha anak mama yang bijak, yang pandai, yang cantik, yang comel...apa saja yang diarahkan die akan lakukan....walaupun usianya baru 1tahun 2bulan 2 hari....baru je ajar dah boleh ingat...mama bangga dapat anak yang bijak..semoga jadi anak yang soleha ye bila besar nanti...Yallah aku mohon kepadamu panjangkanlah usia anak ku...jauhkanlah dia dari kesakitan limpahkanlah rezki yang berpanjangan jauhkanlah dari kejahatan..aminnn...Raisha NYAWA ayah dan mama dunia akhirat...




















Rabu, 10 Februari 2016

Kawan-Kawan Raisha Potong Jambul...2016










Potong Jambul Kawan-Kawan Saya Aishah & Alisya...7 Januari 2016

WalkEr Baru..


Saya dapat walker baru...hadiah dari ayah dan mama...tq sebab sayang saya semenjak saya lahir kedunia ini....Luv u Sayang mama...inilah harta aku dunia akhirat....tak ada harta yang bernialai darimu sayang Nur Adriana Raisha mama...