Azizi & Ayu

Azizi & Ayu

Selasa, 13 Januari 2009

apE daH jaDi??

Lame aku tak update blog ne, bukan ape tak de mase nak membebel
Walaupun banyak peristiwa yang berlaku
Nak aku luahkan terase malu.the the the..

all - kisah,

Peristiwa semalam,
Kuar opis cam biase lah kul 5.00…
Tak taulah plak ari nak ujan, bukan tak bawak payung tapi pakai kasut tinggi berinci
Ati dah mule rase tak tentu arah, ingatkan nak suh adik ambik naik kate
Tapi malangnyer nasib. Nak tau? Bace…

aku : hello dik bt pe, tido ke?
adik : tak, nape?
aku : boleh ambik balik karang tak? tapi kunci kate k.yu bawak ( sengal )
adik : lorrr cam ne nak ambik, moto lom siap lagi ( masalah )
aku : pinjam arr kate along ( abg ku )
adik : kunci, along bawak
aku : aduhhh….tak pelah balik naik bas, bye

dengan muke selambernyer aku pun naik bas, tak lame tu ujan punyelah lebat
(monolok * takpelah ujan ko turunlah selebatnyer, nnti sampai bas stop tak lah lebat now)

Gantuknyer mate, lending arr sekejap..
45 minit kemudian, dah nak sampai
Alamak ujan lebat nak mampos, arghh redah jelah
( monolok *aduh..aduh... Sakitnyer kaki, licinyer kasut, banyaknyer air bengong tol)
Tak leh jadi ne…aku tanggalkan kasut berinci yang cantik tapi menyusahkan…kaki ayam kau.lega
Barulah selesa nak berjalan, mule2 rase malu gak gan akak – akak yang bersaing tu
Arghhh lantaklah janji aku sampai umah cepat.
Jalan punye jalan..satu kate myve berhenti (monolok * pakwe mane ne hey hey hey)
Woooo akak,



aku : tak pelah dah basah ne
akak tu : meh naik ujan lebat ne
aku : dengan muke tak tau malunyer, naik jelah ( hampeh )
akak tu : lebatkan ujan, ayu stay keje mara lagi
aku : aahlah kak lebat betol..ermmm kat situ lagi, akak keje tempat dulu lagi? ( monolok * sebenarnye aku dah tak ingat akak tu keje mane, name die pun aku lupe jumpe sewaktu naik bas dulu, the the the)
akak tu : tak, dah tukar tempat baru kat batu caves,
aku : wooooo ye ke…
akak tu : ape azam baru ayu?
aku : nak kawin..( gilo apo )
akak tu: wah bagus tu, jangan lupe kad jemputan.the the the
aku : insyallah

Sampai jugak aku kat umah, alhamdulilah tak sia – sia aku baik gan orang

Motifnyer : kawan tu ibarat sebuah permata yang berharga, tanpa kawan * lu fkirlah sendiri *



** MaYa_LiStRiKs *
..:: HaK CipTa tErpELihaRa ..::

Tiada ulasan: