Azizi & Ayu

Azizi & Ayu

Ahad, 8 Februari 2009

aPEkah JawaPaN yaNG paSti

kadang2 aku sendiri pun tak paham dengan keadaan manusia di muke bumi ne...
kenape kebanyakkan girl or boy perlukan kepuasan tanpa menilai baik buruk, dosa dan pahala..
sejenak aku terfikir sejauh mane keimanan seseorang manusia itu....
hidup hanya sekali, sepatutnya kite kene banyak mengejar keakhirantan daripada keduniaan..
bukan maksud ku keduniaan tak penting, tapi berpada2 lah dan berfikirlah sebelum membuat keputusan..
bagi mereka hanya menyerahkan mahkota masing2 menjadikan mereka hebat dimata dunia..
padahal mereka tak tahu apabile mereka tua kelak mereka akan menyesal..

kaum wanita:-

1. bahagianya ku rase bagaikan dunia ne aku yang punya
2. aku hebat, aku tak kuno mcm pompuan2 kampung
3. ibu bape tak penting lagi dalam hidupku hanye yang pasti duniaku teman lelaki ku
4. dunia dah canggih, buang saje benih yang ade didalam kandungan ku, yg penting duit dan kepuasa
5. dosa arrrghhh boleh bertaubat bila2 mase, yang penting aku enjoi
6. duit boy adalah segalanye

kaum adam:-

1. akhirnya mahkotanya menjadi milikku
2. hidupku enjoi dengan kawan2, dimana sahaja ku ingin pergi tiada sape ingin menghalang
3. dosa dan pahala soal paling akhir bg ku


dimanakah kerohanian seseorang insan...sewaktu manusa belum diwujudkan roh dah berjanji tidak akan ingkar dengan suruhan tuhan..tapi dimanakah janji ituu?? setiap perbuatan itu akan dicatit oleh malaikat mungkar dan nagkir...tidak takutkah dengan azab yang diberi oleh tuhan..titian siratulrahim sudah menunggu kite sewaktu ajal kita tiba..syurga dan neraka terbuka luas menunggu kedatangan kite...siapakah yang harus dipersalahkan????? jawapan ada ditangan masing2.....aku sedih sedih sedih yang tak dapat ku ungkapkan...


motifnya : HiduP haNya sEmenTara.....beRtaubaTLaH


** MaYa_LiStRiKs *
..:: HaK CipTa tErpELihaRa ::..

Tiada ulasan: