Azizi & Ayu

Azizi & Ayu

Jumaat, 11 September 2009

Harapan

Orang sebok bshoping membeli persiapan berhari raya, aku hanya bersendirian didalam bilik gelap yang bertemankan cahaya kunang2 ( lampu lilap2 lee ), semalam gaji dah kuar ingat arine nak le berjalan memboroskan diri membeli barang, bila fikir balik mcm malas plak sbb xde ape nak aku belikan..bukan aku kedekut cuma malas nak meloloskan diri berhadapan dengan manusia2 yang membawa wabak tercemar..aritu dah kuar g jalan belakang ingat nak cari baju kotak2 n nak beli juadah berbuka..bila tanya punya tanya stay mahal lagi maklumlah baru keluar dipasaran, cari punya cari akhirnya aku jumpa satu kedai ne memang boleh tahanlah herganyer, harga dah terpapang dihadapan tapi aku stay bertanya lagi, mcm tak percaya tu harganya, hati dah mule munga2 nak beli, nampaknyer hajat aku tercapai ingin pakai baju kotak2 mcm budak nett bila balik kampung nanti, dalam hati wahhhh gelemor aku sbb aku orang pertama pakai baju fsyen baru walaupun corak itu orang dolo2 penah pakai, aku cubalah satu dibadan punyelah haram jadah "TAK MUAT" gampang sungguh, bila aku tanye tak de saiz beso sikit ke,takde kata tuan umah, ati dah mule panas dengan menahan keadaan terik matahari, cilaka sungguh nampaknyer aku kene diet mati matian kali ne..ape nak jadi jadilah...gampang sungguh....
motif : lu fikirlah sendiri tak muat tang mana?? cilakak..

Tiada ulasan: