Azizi & Ayu

Azizi & Ayu

Jumaat, 14 Mei 2010

Tradis Yang Menyayat Hati..Renung-Renungkan, Selamat Beramal..

Petang semalam aku dikejutkan satu berita gempar..sorang remaja yang dikehendaki polis selama ini telah tumpas dalam satu kejadian yang dasyat..

Cehh dah macam pemberita plak..hahaha..
kes ne berlaku dikawasan umah aku dikepong..budak ne aku kenal sejak tecik lagi..
coz arwah atok die mengajar aku mengaji...
tak sangka perginya si arwah dengan keadaan begini..keturunan die mmg org baik2..
nenek si arwah menjadi bidan orang2 bersalin...beliau amat baik dengan fmly aku..

Sekumpulan pihak polis mengejar suspek seramai 4 orang..
si arwah telah ditembak sebanyak 3 das tembakan..tapi tak tahu bahagian mana yg mengena..
paling menyedihkan lagi si arwah terjun kedalam lombong..tak tahu dengan niat apa..
mungkin untuk melepakan diri..
kerana gagal berenang si arwah mati lemas dengan tangannyer terkapai meminta tolong..
lebih menyayat hati si arwah terperangkap didalam selut..
hanya beberapa orang yg dapat menyaksikan kejadian yg menyayat hati ini..
dan tidak mampu berbuat apa-apa..

2 penyelam hadir untuk mencari mayat tersebut..dan ditemui dalam pukul 7 or 8...
di bawa ke hospital Selayang untuk menjalani bedah siasat..

Pengajaran dari peristiwa ini..
janganlah melakukan jenayah dan memilih jalan yang salah..kerana ia pasti mengundang bencana..
kehidupan diakhiri dengan kekecewaan...mati dalam keadaan tidak tenang...
beringat2lah sebelum melakukan sesuatu perkara..
Dia (Allah) mengetahui segala2nyer...

Tiada ulasan: