Azizi & Ayu

Azizi & Ayu

Khamis, 17 Mac 2011

Kenangan Aku dan Suspek

Pagi tadi asa malas nak g keje sbb semalam dah cuti...tapi kerahkan juga kederat ne tuk bangun..semua dah siap...terus menapak menuju ke bus stop...punyalah lama menunggu..

10 minit kemudian,

Wow dapat gak aku tempat duduk..(kenapa orang tak nak duk kat sini ekk.sedangkan bas dah penuh dengan penumpang...benak hati berkata, kenapa si akak ne jeling jeling ke arah aku..ada yang tak kene ke?? bila aku menoleh belah kanan perghhhhhhhh)...aku duk sebelah gan orang pesakit mental (org gila)...hati dah mula asa tak sedap..nak bangun tapi bas dah penuh orang...kesian pun ada....so aku biorkan je kelakuan die...dalam pala dah fikir kalau die cakar muka aku kompom bertambah tambah tak lawo....mata melirik lirik manja lihat kelakuan suspek...suspek membawa beg plastik dipenuhi dengan kertas kertas pamplet..mungkin die nak belajo sesuatu tapi hajat die tak kesampaian...yang aku tak boleh tahan haruman minyak wangi suspek..punyalah harum...angin bas bertiup tiup damai..menusuk kelobang idung....ku sedut dengan penuh kasih sayang....harum harum.....

30 minit berlalu,

Alhamdulilah selamat sampai kedestinasi..kaki tak sabar ingin melangkah pergi walaupun badan dan mental tidak bersetuju dengan tindakkan yang diberi oleh sikaki...ku turun, ku lintas..bila ku toleh kebelakang..suspek mengekori langkah ku...kaki berjalan dengan lajunya...wahhh bergoyang goyang gerak badan ku menghayun...ku tolih lagi lagi lagi dan lagi...alhamdulilah suspek ketinggalan begitu jauh....leger kata hati ku ini....

5 minit seterusnya,

Minyak wangi dikeluarkan tanda tidak ingin memikirkan kewangian si suspek...tapi malangnya bulu bulu hidong seakan akan tidak mahu melepaskan bau bauwan tersebut...sehingga kini dan waktu petang ini aku masih terbau bau suspek....ku amat merindui mu..ting tong.....sampai tangan ku sendiri ku ketip dengan penebuk kertas.....demmit !!..

2 ulasan:

Mai berkata...

Hahaahah..lawak lahh..maybe suspek lupa nak mandi pagi :P

aYu Luv Mak berkata...

Mei Yee : yelah mai yee...sian kat die..klu sy jadi adik die sy akan sental beliau dengan berus sabut mak sy..aikk xdelah kejam sangatkan mai ye...hik hik hik...