Azizi & Ayu

Azizi & Ayu

Isnin, 11 April 2011

Hidup Tak Selalunya Indah

Lapan haribulan April Dua Ribu Sebelas, arwah atuk telah kembali ke sisi yang maha esa..akhirnya apa yang aku cerita pada mak tempoh hari akan menjadi kenyataan..

aku : tangan laju menaip mengatur setiap ayat di ruang chating, pantas mulut bertanya (macam mana klu suatu hari salah sorang atok tak ada?? ) aikk

mak : sepi !! klu mcm tu ikut atok sekali..

aku : tersentap ~ apa cakap mcm tu, tak baik..(air mata melinang)

Suasana menjadi hambar dan sepi..sesepi seperti para malaikat menghampiri..

Kini mak berada dikampung menemani nenek yang dalam kesedihan..walaupun berat untuk aku melepaskanyer..tapi aku redo untuk berkata 'ia' aku tak boleh pentingkan diri sendiri..ada yang memerlukan mak ketika ini...kalau aku berada di tempat mak..aku pun akan buat perkara yang sama...anak mana yang tak sayangkan ibunya...inilah saatnya mak membalas semua jasa-jasa nenek dan atok..walaupun nilainya tak terkira...

Dua minggu dari saat ne ini...aku akan pulang menjemput mak...tak sabar rasanya..sehari tak jumpa bagaikan bertahun-tahun..seminit tak mendengar suaranya bagai tiada makna hidup ini..(cehhh anak mak betol)... Malam ne kene tido sorang-sorang...hope tak ada apa yang berlaku...moga allah melindungi aku dan semua keluarga ku..Amin !!

p.s : Tahun ini tahun yang menyedihkan...banyak peristiwa yang berlaku...masuk bulan empat ini..dah 3 orang meninggalkan dunia..dan 3 orang yang mendapat cahaya mata...apa yang kita ketahui..setiap kelahiran akan ada kematian...inilah dugaan kehidupan...walau dimana kita berada..walau berapa pun usia kita...jika ALLAH berkata KUNFAYAKUN..terjadilah ia dengan pantasnya...masyaALLAH itulah kebesaran yang maha kuasa...

Tiada ulasan: