Azizi & Ayu

Azizi & Ayu

Selasa, 31 Januari 2012

29 Januari 2012, sabtu, 9.30 pm, muar-johor

29 Januari 2012, sabtu, 9.30 pm, muar-johor

assalam..tak tahu nak luahkan perasaan ne macam mana…sebelum ne aku ada pegi satu tempat…tempat ini untuk mengubati orang yang dalam kesakitan….orang yang terkene santau….saka….dan lain2….cadangan ne mak itam aku yang shorkan…aku sebagai anak menurut perintah….malam tepat pukul 8 lebih kami bertolak..setelah tiba kedestina…beliau menjemput kami masuk…tanpa segan silu kami berbual seolah2 sudah mengenali antara satu sama lain….dan tibalah satu bab yang serius dengan hasrat dan tujuan kami datang kesana adalah untuk ( biarlah rahsia ) telek punya telek..tenung punya tenung…baca puny baca….

beliau : kamu mari kesini..beliau memanggil anak saudara aku….kamu nampak tak apa ada dalam air ini….

lin ( bukan nama sebenar ) : tak pun… ( dahi berkerut )

beliau : cuba tengok betol2 kat ujung jari saya….ada mata2 yang sedang memerhatikan kamu

lin ( bukan nama sebenar ) : ooo ada dua mata tu ye

beliau : aah yang ada muncung tu..kamu kene berhati2….

tersentap aku mendengarnyer…hati mula berdebar2 kini tiba giliran aku…agak2 apa pulak bala yang menimpa kali ne ?????? sebotol air pertama dijampi untuk mandian di sertakan ( biarlah rahsia )

beliau : mari sini..cuba kamu tengok…nampak tak ada orang dalam tu

aku : aahlah nampak orang tengok berdiri ( power tak aku..ehem3x )

beliau : haaaaa nampak pun tu lah dia ( j……..h kamu )

aku : senyum dan terus tersipu malu….

sebotol air kedua dijampi untuk minuman….

beliau : cuba tengok sekali lagi…kamu nampak tak bende putih tu..

aku : aah nampak2…apa tu??

beliau : ( biarlah rahsia ) tu namanyer kamu dah dekat dan makin menghampiri….tak lama lagi tu..

aku : kalau betol apa yang beliau katakana…alhamdulilah..hanya mampu tersenyum dan tersenyum….kepadamu aku berserah….amin…

Tiada ulasan: