Azizi & Ayu

Azizi & Ayu

Selasa, 13 Oktober 2009

Mataku....

Arine gua rase tak sehat akibat daripada tido malam gua diganggu..bukan diganggu oleh en abg atau pun momok durjana mahu pun mimpi2 indah tetapi diganggu oleh bonda tercinta..dialog :-

bonda : maya…maya…bangun adik ko tak balik lagi

gua : ermm..(terus raba2 hp dan mendail nombor yang dikehendaki) tut..tut..panggilan tidak dijawab setelah lebih kurang 10 kali aku mendail..

gua : tak angkat bonda

bonda : manelah pegi adik ko ne…risau bonda

gua : ade tu kat bawah dengan kawan2 die..(nak sedapkan ati bonda sedangkan ati sendiri takut terjadi yang bukan2..pe lagi serapu serapah gua memohon kepada ALLAH dilindungi segala musibah)..

m/s : bonda terus membuka pintu menjenguk ke sana dan kemari..masih jugak tiada bayang ditemui..memandangkan kesihatannyer tidak berapa elok akibat menyantap buah durian sebanyak 7 ulas..darah tinggi bonda tinggi..masuk ne 3 ari bonda mengalami kepeningan.. risau..risau..

bonda ; call lagi adik tu maya

gua : yer..tak jawab bonda (mata dah mula celik seluas2 alam..mampos gua kali ne..gua tengok jam baru pukul 1.30pagi)

m/s : setelah beberapa jam kemudian..kelibat yang dikehendaki tiba..tuk..tuk...as’mualaikum..pe lagik memang kene sembur arr gan bonda gua..

adik : member orang aceden tadi..orang hantar kat sepital..teruk bonda tangan patah, lutut terkoyak nampak tulang, kepala berdarah..

bonda : mcm mane boleh jatuh?? orang langgar ke jatuh sendirik??

adik : jatuh sendirik pastu kate langgar..

gua : adeh ngilu2nyer rase otot2 gua..ditambah gan nurse orr docg. yang mcm hampeh cucuk cine cucuk sana..harapanlah budak tu

bonda : cuba beringat sikit apa yang berlaku ne..jadikan satu pengajaran..ingat pesan bonda ne sikit..dah pergi tido..

gua : secara amnyer gua golek sini golek sana serba tak kena..gua bukak tv layan cita melayu w/pun semua canel dah rosak..tak boleh jadi 3.30pagi ujan membasahi bumi..sejuk2..gua ingat boleh tido gampang sungguh mata ne x nak lena2..

m/s : keesokkan paginya…

bonda : maya..maya bangun dah pagi tak pegi keje ke??

gua : haa dah lewat ke?? nengok jam kul 6.45pagi..mengelupur gua bangun mandi..siap semua bederomm gua bawak kate laju2..kasi resss pagi ne..7.35pagi gua sampai opis..sambil ditemani bro2 yang hensom..huuuuu



nota : gua gantok..gua gantok…gua mau tidor….
(m/s : monolok sendiri)

Tiada ulasan: