Azizi & Ayu

Azizi & Ayu

Isnin, 12 Oktober 2009

macam - macam

Lama betoi gua tak update blog ne,..banyak bende gua nak cita tapi stay tergantung tak bertali..baru2 ne gua ditimpa satu kecelakaan dimana kate kawan gua (kak tine) rosak ditepi hwey jalan kuching..gua tak tau lah ape masalahnyer..member gua ckp beteri rosak..member gua ne guna bateri kate kering..gua pun tak tau yang selama ne ade bateri jenama kering..bunyi mcm tah paper padahal gua baru tau the the the..nak dijadikan cerita gua nak tunjukkanlah skill kehandalah gua membaiki bateri tu..gua goncang2, gua usik sana sini, gua tarik wayar nampak mcm pelik coz beteri kate gua beteri basah..gua suh die stat ermm hampeh tak boleh..gua rase klu beteri ne rosak satu bende pun tak boleh nak buat.
Member gua punya muka dah cuak gila..al-maklumlah pompuan..tapi gua tetap menten cume sedikit terkejut arr sbb tak penah berlaku..nasib baiklah member gua sorang ne (kak zai) ada adik makenik dan menuju ke jalan kejadian..cantik arr..sambil menunggu gua tayang2 muka dengan memakai baju keparat (komprat ) MARA manelah tau ade orang nak tunjuk hero..tunggu punya tunggu sorang bro pun x mau berhenti..cilakak sungguh..penat gua basah muke dengan pasir berdebu..

Tunggu punyelah lame..hati dah mule gelisah sbb hari makin lame makin gelap..datang dua orang mamat ne ( askar ) ingin membantu tapi nasib tak menyebelahi..yang tak sangka tu sempat lagi mintak no.fon konon2nyer nak mintak keje MARA..hampeh sungguh..tak lame kemudian sorang bacha indu datang..keadaan menjadi kecoh disebabkan indu tu paksa2 member gua (kak tine) terima kate tarik syarikat die bayaran dikenakan RM 100.00 isee mahal sungguh..

Jam menunjukkan pukul 8.30 mlm tak setel2 lagi..tibe adik kawan gua datang die ckp cas beteri rosak..insyuran dipanggil untuk diberi kecemasan..mcm biaselah gua diarah untuk duduk bersama2 mamat kren tersebut dan dua orang akak2ku duduk didalam kate..cewah dah mcm naik angkasa lepas gua tengok disebabkan hadapan kate diangkat..

Tibanyer gua dirumah member gua..gua tanye best naik kate angkasa lepas..member gua ckp pening kepala aku mcm nak muntah the the the..gua tanye2 sikit..gua terus blah sbb gua dah tak tahan menahan perut yang berkeroncong..sampai umah hampir pukul 10.00mlm..mak gua dah risau2..tapi gua muka sadin..gua makan, mandi, solat terus gua tido..keesokkan hari kami bergerak seperti biasa dengan menaiki kate gua..

-------------------------------------------------------------------

Dalam gua buntu menyelesaikan masalah..seorang minah ne membebel membuat telinga gua naik bingit..silap2 hari bulan maunyer gua lempang mulot die..disebabkan gua masih ada sifat kehormatan gua tahankan jugak tangan ne..

Gua tak kisah kalau geng2 die datang memekak ditepi telinga gua..gua rase tak elok ada sifat halau menghalau ne..tapi time member gua datang memekak mulut die mcm bangkai menghalau..lu tengok lah pompuan bila gua rase tak tahan gua saun lu tepat2..kasi lu malu…sabar..sabar…

______________________________________

Gua ade terima satu berita buruk baru2 ne..ade sorang pompuan sial menuduh gua dan kawan2 gua membuat keje kotor..( meniru tandatangan pegawai untuk disahkan pulang awal semasa pulang berhari raya baru2 ne ) demi ALLAH gua tak penah buat keje sekutuk dan seburuk mcm tu..mengigil2 badan gua menahan kemarahan..

Dengar kate cerita ne dah dipengetahuan orang atasan dan kami akan dipanggil..gua tak sabar nak tunggu hari tersebut..gua tak salah buat apa gua nak takut..sekarang gua entii je gan pompuan sial tu..kalau gua dapat gua terajang die hidup2 kasi mampos..

Gua takkan maafkan kesalahan pompuan sial tu sebab membuat fitnah..gua doakan agar hidup lu dilanda masalah dan tak akan tenteram..lu sembahyang tonggang tonggek pun belum tentu ALLAH terima lu masuk SYURGA...menjejaskan identity gua sebagai penerima Anugerah Cemerlang betol..siap ko pompuan…

nota : dunia...dunia....boleh jadi gila..

Tiada ulasan: