Azizi & Ayu

Azizi & Ayu

Jumaat, 13 Januari 2012

Alhamdulilah

Bila dah lama bercinta..terasa tak bermakna..cinta tu kaku…tak tahu mana silapnya…adakah silap itu datang kepada aku..atau aku yang terlalu cemburu..sedangkan dia hanya mengikut rendak…berdiri aku berdirilah dia..aku rasakan cinta itu tak memerlukan aku lagi…tiada gunakanya selama ini aku menyayangi..tetapi dia banyak mendustai….mungkin benar katanya…keluarga diutamakan dari orang ketiga…mungkinkan aku akan bersama dia…adakah cinta ini bermakna bagi dia..atau sekadar melepaskan batuk ditangga…cinta tak perlukan kecantikan tetapi perlukan pergorbanan….terasa diri ini jauh..jauh dari sisinya….aku dahagakan kasih sayang dirinya…tapi kini dia tak seperti dulu…apa yang harus aku lakukan…untuk dia menyintai aku seperti dahulu…

Terkeluar kata-kata ini dijari runcingku :

syg nak tanya abg..dengan hati yang ikhlas...setelah apa yang terjadi abg masih menyintai diri syg lagi??...

Ini jawapan diberi :-

yup syg....tak pernah berubah n insyaAllah smpi bila2 takkan berubah...abg syg kat syg sgt2...klu tak...wat pe abg call syggg...cuba nasib lagi...wat pe abg nak lyn syg lagi...tapi abg tolak jauh2 suma tu kan...abg cari syg lagi...cuma syg yg blm cool...so abg bagi syg masa...mmg tu cara abg...n bila syg dah cool...syg sndr akan cari abg mcm skrg rite...syg abg tak pernah berubah..

Ternya dia amat menyayangi diriku….perasaan leger menyelubungi diri ini..hanya yang mampu aku ungkapkan ‘alhamdulilah’ dengan memberi senyuman yang girang…..

Tiada ulasan: