Azizi & Ayu

Azizi & Ayu

Jumaat, 20 Januari 2012

Tips Memilih Pasangan Hidup

Seperti yang kita tahu memang susah nak memilih pasangan hidup dengan apa yang kita harapkan…semuanya ketentuan Allah.s.w.t…kita Tanya merancang tapi dia yang menentukan…kat sini aku nak kongsi beberapa tips-tips memilih pasangan hidup yang ideal….walaupun hanya perancangan tapi sedikit sebanyak dapat juga kita belajar….

1. Memiliki persamaan dalam ilmu pengetahuan seperti agama dan hobi atau memiliki satu atau dua persamaan yang mana die dan kita suka.

2. Tawan hati pasangan dengan mempamerkan emosi yang sama terhadap sesuatu kejadian atau peristiwa seperti sama-sama bergumbira, sedih. terkejut, benci atau simpati (baru rasa nikmat bahagia )

3. Mempunyai penafsiran yang sama tentang hubungan seperti tahap keakraban, kebebasan kebergantungan, pemberian atau pergorbanan dalam sesebuah hubungan.

4. Kasihi pasangan masing-masing bukan kerana wajah, harta, keturunan atau sebaliknyer yang rasa menyengkilkan ok.

5. Sentiasa membantu pasangan dalam mengukuhkan imej diri, merangsang semangat dan memupuk keyakinan dirinyer agar lebih bersemangat lagi. cewahh

6. Keikhlasan amat penting dalam memuji atau memotivasikan pasangan. elak daripada sikap suka berbohong..(alamak terkene batang idung thetehteh)

7. Selalu member pujian berkhikmah dan ikhlas bertindak sebagai magnet yang menarik kita kepada pasangan kita.

8. Sentiasa mengulangi perkataan atau ayat yang disukai dan disenangi oleh pasangan kerana dia akan berasa sangat istimewa dan dihargai.


p/s: renung-renungkan selamat beramal...pisss " )

Tiada ulasan: