Azizi & Ayu

Azizi & Ayu

Selasa, 25 Januari 2011

Duit dan Kehidupan

Semput aku akhirnya berakhir...setelah tanggal gaji diserahkan...lama juga nak tunggu gaji..coz aritu 18hb Disember dpt n nak tunggu 25hb Januari..bepeloh pori2 aku nak mencari duit...nak pinjam mak...(malu)...tapi bila pegi jalan2 mak aku yg sport sikit...hampeh betol aku neh..tapi sib baik mak aku ne tak mcm sesetengah mak...asyik nak kutuk..tak tahu masalah anak sendiri...baikkan mak aku..

Tapi lepas dah gaji neh...kene laburkan duit sikit nak betolkan kereta...hope bila antar bengkel takdelah die cas mahal2...sedara aku pun wat kenduri raya cina...keluar duit lagi..nampaknyer tak dapatlah aku menyimpan....nasiblah ko duit..makin byk ko dapat makin tulah ko tak cukup...kalaulah duit tu leh ditukar dengan duit daun kan best...teringat masa kecik2...nak beli belah guna daun sebagai duit..." mongok hehehh "...walaupun aku tak gaji beso..tapi aku mampu sara hidup aku..alhamdulilah...

s/p : Duit itu penting untuk menjana kehidupan...duit2 dimanakau dit..yeyeh..!

Tiada ulasan: