Azizi & Ayu

Azizi & Ayu

Jumaat, 28 Januari 2011

Lelangit Yang Melecur…

Eceli..arine aku rasa malas nak merayap.walaupun orang cakap hari jumaatlah hari yang paling hapey nak tonjolkan diri pegi membeli belah dah berpoya.tapi lain pulak hal aku kali ne.destinasi yang aku tuju kedai lorong aji taip jual diri.

aikkk, nak mampus…kene tipu..kikiki

kedai abg badan sasa.kat sana mcm2 menu makan yang dijual.ada yang goreng2.ada yang lauk tunjuk2. dan yang pastinya“pisang” kena ada tuk penghadaman dalaman.menu di pesan“ mee hoon goreng + air kosong”walaupun pesanan sempoi tapi nikmat rasanya menyusuk2 tapak kaki (sedap woo).tunggu punya tunggu menu yang di pesan tak tiba2. padahal lauk pauk member2 aku dah sampai. muke dah ala2serigala tunggu nak menyinga.dalam hati dah berkata2 demmit u. sekali lagi menu dipesan.lega rasanya setelah air kosong dihidang.

7 minit berlalu..

sedap..sedap..sedap…apa lagi kawan2.mencekek. punyalah gelojoh coz pagi tadi memang tak makan apa2.tiba dalam satu tahap mee bersama ayam disudu masuk kedalam mulut.sruppp!! serta merta darah tinggi naik kemuka.meleleh air mata.panas..panas lelangit mulut aku terbakar rentung.sumpah lepas neh kalau nak makan mesti kene berhati2.tiup dulu sebelum masuk ke liang lahat.aikk gila apa.demmit betol.


p/s : berhati2 apabila memakan sesuatu yang baru dimasak..

Tiada ulasan: